Svět bez zkreslení

19. srpen 2025, 9:00–16:00

Konference Učíme o globálních souvislostech XI.

Zveme vás na 11. ročník konference Učíme o globálních souvislostech, který se uskuteční 19. 8. 2025 v Olomouci. Letošní ročník nese podtitul „Svět bez zkreslení“.

Zkreslený obraz světa brání porozumění i empatii. Co s tím může udělat učitel? Pojďme společně hledat cesty, jak přinášet do výuky fakta místo domněnek, příběhy místo strachu a porozumění místo předsudků.

Spolu s geografem Jiřím Preisem (Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzni) se podíváme na to, jak vidíme svět, jaké instinkty přispívají ke zkreslenému vnímání světa a jak využít fakta a další nástroje, které nám pomohou tyto instinkty odbourávat.

Arabistka, íránistka, cestovatelka a spisovatelka Lenka Hrabalová nás provede zeměmi Blízkého východu a nabídne nám zamyšlení nad tím, jaké zkreslené představy o tomto regionu můžeme mít a jak vést sebe i žáky k hledání jiného pohledu.

Čekají nás také praktické workshopy, které nám pomohou rozvíjet čtenářskou gramotnost, představí nám simulační hru vhodnou do výuky a pomohou porozumět pojmům eko, bez chemie či přírodní, abychom se vyhnuli zkreslujícím pohledům na produkty, které nás obklopují.

Více info ZDE

Pořádá

ARPOK

Místo

Umělecké centrum UP, Univerzitní 3
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)