Umělecké centrum Univerzity Palackého

5 kateder | 1 epicentrum vzdělání a kultury

Barokní budova bývalého jezuitského konviktu z 16. století. Jedna z historicky nejstarších součástí Univerzity Palackého, z níž se po velkorysé rekonstrukci v roce 2002 stalo moderní akademické prostředí a jádro kulturního dění v Olomouci.

Základna výuky divadelních a performančních, filmových a televizních a rozhlasových studií, hudební výchovy, muzikologie a výtvarné výchovy. Rozsáhlý komplex s fascinující historickou stopou, v němž se vedle poslucháren, ateliérů či filmových a divadelních sálů nachází také jedna z nejzachovalejších celorepublikových památek - atmosférická Kaple Božího Těla. Na nádvoří najdete Nebeský globus, jehož autorem je umělecký kovář Alfréd Habermann.

Domovské sídlo kreativních studentských organizací Pastiche Filmz a StuArt, sboru ATENEO, projektu Reactor či studentského rádia UP AIR. Klíčové centrum dění filmového festivalu Academia Film Olomouc (AFO) a Přehlídky filmové animace a současného umění (PAF), stejně tak renomované Divadelní Flory, Olomouckých barokních slavností či festivalu MusicOlomouc.

Takové je ve zkratce Umělecké centrum Univerzity Palackého. Nejenom útočiště pro současnou výuku a výzkum v podmanivých historických kulisách, ale rovněž organismus dýchající skrze každodenní umělecký a kulturní život.

Mapa budov UP

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)